سبک زندگی

پیشنهاداتی برای تقویت اعتمادبه‌نفس(قسمت دوم)

  • به دستاوردهای قبلی خود فکر‌ کنید؛

یعنی:

به فعالیت‌هایی که منجرشده پس از اتمام‌شان احساس خشنودی کنید و مسائل و مشکلاتی که از سر گذرانده و حل کرده‌اید را مرور کنید. این‌ها شما به القا می‌کنند بی‌همتا و منحصر به‌فرد هستید و شما را محق می‌کند احساس خوبی داشته باشید.

  • به‌وضعیت ظاهری، سلامت و تندرستی خود بها دهید؛

یعنی:

خوب لباس بپوشید، هر روز حمام کنید، موهایتان را مرتب شانه بزنید، به‌وقت غذا بخورید، غذاهای سالم و رژیمی را در دستور کار خود قرار دهید، تلویزیون نبینید(لااقل خیلی کم)، کتاب بخوانید، به‌طور منظم ورزش و‌ وزن خود را میزان نگه دارید.

  • به‌اندازهٔ کافی بخوابید؛

یعنی:

مغزتان را برای یک خوابِ منظم و کافیِ شبانه‌روزی تربیت کنید. نظم موجب می‌شود کارهای‌تان به‌موقع انجام گیرد. کارهای‌تان که روی غلتک باشند، به‌خودیِ‌خود سر‌وکلهٔ اعتماد‌به‌نفس پیدا می‌شود.

  • به‌طرف فعالیت‌های چالش‌برانگیز بروید؛

یعنی:

فعالیت‌هایی را که با واقعیتِ سبک زندگی و میزان علاقه‌مندی‌تان همخوانی و قرابت دارند، انتخاب کرده و انجامشان دهید؛ مثلِ تمرین یوگا، یادگرفتن یک ساز و یا تجربهٔ یک مهمانی و درست کردن غذاهایی که قرار است برای اولین‌بار طبخ‌شان را تجربه کنید

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید

بستن
بستن