موسیقی درمانی

روشی برای آموختن و تجربه موسیقی

امیل ژاک-دالکروز (۶ ژوئیه ۱۸۶۵–۱ ژوئیه ۱۹۵۰) آهنگساز،نوازنده و آموزگار سوئیسی بود که یوریتمیک، روشی برای آموختن و تجربه موسیقی در حال حرکت را توسعه و گسترش داد (می‌توان تأثیر روش دالکروز بر روش تربیتیارف را که امروزه در مدارس آموزش موسیقی سراسر آمریکا دیده می‌شود، به خوبی مشاهده کرد)

روش او شامل آموزش مفاهیم موسیقایی در حال حرکت است. در این روش، نوعی از حرکات شبیه به هم در مفاهیم موسیقایی مورد استفاده قرار می‌گیرد تا احساسی کامل و طبیعی برای بیان موسیقایی گسترش بیابد. دالکروز احساس کرد مبدل کردن بدن به چیزی چون ابزار موسیقایی کوک شده، بهترین مسیر برای ایجاد بنیاد موسیقایی پرطراوت و سخت بود. روش وی شامل سه عنصر به یک اندازه مهم می‌شود: یوریتمیک، سلفژ وبدیهه‌سازی. با توجه به روش او، این سه عنصر در کنار هم، برنامه‌های آموزشی ضروری نوازندگی برای تبدیل شدن به یک نوازنده کامل را دربردارد. در یک مسیر ایده‌آل، عناصری از هر موضوعی یکی می‌شوند که این امر به روش تدریسی که در خلاقیت و حرکت ریشه دارد، منجر می‌شود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫2 نظرها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن